YAZARLAR
Hacı Bozkurt
Hırsla Kalkan zararla Oturur
MİSAFİR YAZARLAR
Ahmet Altan
Görürken...
Demiray Oral
Balyozcular ve botoksçular
Amberin Zaman
‘Tamer Bey’
Ayhan Aktar
Müslüman’ın tatili...
SON VİDEOLAR
  • Kahtalı Mıcı-Siz Gidin Biz Gelog
  • Deniz Toprak - Hazan Nedir
  • Doğa İçin Çal 2 - Uzun ince bir yoldayım
  • Nurettin Rençber - İçimdeki Ateş
  • Kahtalı İbo - Mışko
  • Agire Jiyan - Helin
  • Börgenekli Yusuf - Memealan
  • Agire Jiyan Rehşan
  • Koma Rozerin - Şemame Potpori
  • Sürü Filmi 2
  • Sürü Filmi 1
  • Abdurrahman Ergün - Delale
  • YENİ PROGRAMLAR
  • DVD slideshow GUI 0.9.3.8
  • Rising PC Doctor 6.0.2.11
  • Safari 5.0.1
  • ZoneAlarm Antivirus 9.3.014
  • Norton Power Eraser 1.3.0.9
  • E-RANDEVU
    AMBALAJLANMIŞ GIDALARDAKİ TEHLİKE
    Akşam yemeği için donmuş hazır gıda mı pişirmeyi düşünüyorsunuz? Tekrar düşünmenizi öneriyoruz. Ambalajlanmış gıdalardaki 4 zararlı maddenin kalp, şeker hastalığı riskini artırdığını ve tansiyonunuzu ve kolesterolünüzü yükselttiğini biliyor muydunuz?
    16:42:06 2010-03-07

    Reader s Digest dergisinde yer alan habere göre, Amerikan halkının yiyecek masraflarının yüzde 90 ı besin değeri alınmış, katkı maddeleriyle doldurulmuş işlenmiş gıdalara ayrılıyor. Maalesef, birçok işlenmiş gıda tatlandırıcılar, tuzlar, yapay aromalar, yağlar, renklendiriciler, doku değiştiren kimyasallar ve koruyucularla doludur. İşlenmiş gıdaların çözünebilir lif, antioksidanlar ve iyi yağlar gibi kalbinizi koruyan ve doğa tarafından verilen besin değerleri çıkarılıyor.

    İşte işlenmiş gıdalarda aramanız gereken 4 büyük zararlı içerik:

    Trans yağlar: Kızartma türü yiyeceklerde, tatlı çöreklerde, tart, pasta, bisküvi, pizza hamuru, hamur işi, kraker, bazı margarinler, katı yağlar ve birçok fırınlanmış yiyecekte bulunan trans yağların ucuz ve sağlıklı alternatifli olarak hindistan cevizi yağını kullanabilirsiniz. Araştırmalar, trans yağların kalbiniz için doymuş yağlardan 2 kat daha tehlikeli olduğunu gösterdi. Her yıl trans yağlar tahminen 30 bin ile 100 bin arasında kalp hastalığı nedeniyle erken ölüme yol açıyor.


    Trans yağlar kalbiniz için doymuş yağlardan daha kötü, çünkü kötü kolesterol seviyenizi artırıyor ve iyi kolesterolünüzü düşürüyor. Bu damarlarınız için iki kat dert anlamına geliyor. Trans yağlar ayrıca damar tıkanmasına neden olan lipoproteinler ve trigliseridlerin seviyesini artırıyor.


    Trans yağlar yerine sağlıklı yağlar tüketerek kalp krizi riskinizi yüzde 53 oranında azaltabilirsiniz.


    Arıtılmış tahıllar: Beyaz ekmeği, şekerli az lifli gevrekleri, beyaz pirinci veya beyaz hamur işini tercih etmek kalp krizi riskinizi yüzde 30 a kadar artırıyor. Bu tahıllar yüksek kolesterol, yüksek kan basıncı, kalp krizleri, insülin direnci, şeker hastalığı ve göbek yağı için risk oranını artırıyor.


    En az 7 büyük araştırma, daha çok tam tahıl (kahverengi ekmek, tam tahıllı kahvaltılık gevrek, patlamış mısır, pişmiş yulaf, kahverengi pirinç, kepek, bulgur) tüketen kadın ve erkeklerin yüzde 20 ve yüzde 30 daha az kalp hastası olduklarını gösterdi. Tam tersi olarak ise arıtılmış tahıllar tüketenlerde ise daha fazla kalp krizi, insülin direnci ve yüksek kan basıncı görüldü.


    Ambalajlanmış tahıl ürünlerinin etiketindeki içindekiler bölümünü okuyun. Lif miktarı porsiyon başına en az 3 gram olmalı.


    Tuz: Beslenmemizdeki sodyum oranının dörtte üçü tuzdan gelmiyor. Bunlar konserve sebzeler, fast-food hamburgerler, pastırma, jambon, salam gibi konserve etlerde ya da hazır çorbalar gibi işlenmiş gıdalarda gizli.


    Süt, bazı içme suları, pancar, kereviz gibi işlenmemiş gıdalarda doğal olarak biraz sodyum bulunuyor. Ancak, bu iyi bir şey. Çünkü yaşam için sodyum gerekli. Bu kan basıncınızı, vücudun su dengesini düzenlemeye, sinir impulslarını iletmeye, kas yapmaya yardım ediyor. Tat, koku ve dokunma duyularınızı düzgün olarak çalışmasını sağlıyor.


    Vücudunuzun ihtiyacından fazla tuz yerseniz, vücudunuz kan dolaşımınızdaki fazla tuzu seyreltmek için sıvıyı tutar. Bu kan hacmini artırır ve kalbinizi zorlar. Aynı zamanda damarlarınızı ve toplardamarınızı daraltır. Böylece kan basıncınız da yükselir.


    Günde en fazla 1,500 miligram tuz tüketmelisiniz. Bu oran yaklaşık çay kaşığının dörtte üçü kadardır. Yaşlı insanların daha az tuz tüketmesi öneriliyor. 50 yaş ve üzerindekiler günde 1,300 mg; 70 yaş ve üzerindekilerin ise günde 1,200 gram tuz tüketmeleri gerekiyor.


    Yüksek fruktozlu mısır şurubu: Geleneksel tatlandırıcılarla karşılaştırılınca, yüksek fruktozlu mısır şurubu daha güçlü bir tatlandırıcıdır. Amerika da insanlar bir yılda yiyecek ve içeceklerde bulunan şuruptan yaklaşık 28,5 kilogram tüketiyorlar. Yüksek fruktozlu mısır şurubu, özellikle gazlı içeceklerde, meyve sularında, hazır bisküvi, kek, kraker gibi atıştırmalıklarda, dondurma, meyveli yoğurt gibi süt ürünlerinde, reçellerde, hazır helva, pasta, tatlı sanayiinde kullanılıyor.


    Araştırmalar, bu sıvı tatlandırıcının insan metabolizmasını altüst ettiğini, kalp ve şeker hastalığı riskini artırdığını gösteriyor. Araştırmacılar, yüksek fruktozlu mısır şurubunun kimyasal yapısının aşırı yemeye neden olduğunu söylüyorlar. Bu tatlandırıcı, karaciğeri daha fazla kalbi tehdit eden trigiliseridleri kan dolaşımına pompalamaya itiyor. Ayrıca, fruktoz vücudun krom rezervlerini yok ediyor. Krom sağlıklı insülin, kolesterol ve kan şekeri seviyesi için önemli bir mineraldir.


    Aldığınız gıdaların etiketlerinde mısır şurubu olup olmadığını kontrol edin.




    Etiketler: ambalajlı gıdalar, sağlık, kanser etkisi
    Kaynak: zaman.com.tr
    Bu haber  476  kez okundu
    YORUMLAR (0)
    Son Dakika Haberleri

    Facebook tan kullanıcılara yeni hizmet
    4 kıyamet senaryosu

    Farklı bir Windows Phone 7!
    Nefes ile internette sörf
    Ağustos Ayı Tarım Takvimi
    70 milyonun bilgilerini ele geçirdiler
    YouTube dan gizli sürpriz! (Video)
    iPhone 4 ün bu modeli yok!
    Sağlık Haber Kategorisine Ait Başlıklar
    Çocuklara şehirde 15-30, denizde 50 faktör koruyucu krem
    Tatiliniz ‘zehir olmasın
    Rahim ağzı kanserine karşı aşı
    Sıcak ve nemin baskısı kalp krizine yol açabiliyor
    Erkekler bu habere dikkat!
    Besin zehirlenmelerine dikkat
    Strese Karşı Bir Dilim Kavun
    Haydi gülümseyin...
    Klimayı doğru kullanma rehberi
    Yürüyüşün 24 faydası
    Kahta içme Suyu Sağlıklı Mı?
    Kahta içme suyunun tadının değiştiği, Kahta Çayı suyunun şebeke suyuna karıştırıldığı iddia edildi...
    Adıyaman Kahta Yolunda Trafik Kazası: 2 Yaralı
    Adıyaman ın Kahta yol arasında meydana gelen trafik kazasında 2 kişi yaralandı.
     KIYILMIŞ
    ADIYAMAN TÜTÜNÜ

    0536 957 9835
    HAVA DURUMU
    Yarın:   En Yüksek: 42°C  Düşük: 29°C  
    Saat Hava Sıcaklık °C
    08:00 Hava açık 33 oC
    11:00 Hava açık 40 oC
    14:00 Hava açık 41 oC
    17:00 Hava açık 40 oC
    FLASH OYUNLAR
    Burçlar - Burç oku - Fal Günlük yorumlar
    Günlük Burç Yorumları
    Gazete Haberleri oku - Hürriyet gazetesi, Sabah, Posta, Milliyet, kibris gazete
    | iletisim |   Adsl Borç Sorgulama | Arsameia | Bankalar | Cendere Köprüsü | Coğrafi Konum | Eski Kahta Kalesi | Kahta Tarihi | Kommagene Festivali | Milletvekillerimiz | Milli Park | Nemrut Dağı | Nemrut Dağının Gizemi | Sanatçılar | Önemli Linkler | 3 Boyutlu Nemrut | Son Depremler | Gerekli siteler: Google | Youtube
    Webmaster: AYDIN DEMİRCİ Rss Feed Haber Akışı..
    Suchmaschinenoptimierung mit Ranking-Hits